top of page
Diensten
Kwaliteitsmanagement
Advies
Image by William Iven

Binnen uw organisatie bent u bezig met doelen bepalen en behalen, het leveren van producten of diensten van een vooraf bepaalde kwaliteit en het meten van klanttevredenheid. Het is goed om met enige regelmaat de thermometer in uw organisatie te steken en te evalueren hoe het in de afgelopen periode gegaan is en waar verbetermogelijkheden liggen.

​

Hoe bepaalt u in uw organisatie uw doelen, wat heeft u in uw kwaliteitssysteem opgenomen, welke middelen zijn er beschikbaar en aan welke competenties moeten medewerkers voldoen? Welke primaire processen zijn er in uw organisatie en hoe worden deze beheerst? Dit zijn allemaal vragen die passen binnen een kwaliteitsmanagementsysteem. 

​

Dit kan middels certificering, maar ook door zelf een  kwaliteitsmanagementsysteem in te richten. Het is belangrijk om zorg te dragen voor een doeltreffend systeem waarbij reflectie en indien mogelijk, het doorvoeren van verbeteringen een continu proces is.

​

Om de kwaliteit van de producten of diensten die u levert, binnen uw organisatie naar een hoger niveau te krijgen, is het essentieel om bij het ontstaan van afwijkingen of onjuiste output te onderzoeken wat de oorzaak hiervan is. Hier kunnen vervolgens maatregelen op genomen worden, zodat herhaling van deze afwijking niet nog een keer zal voorkomen.

​​​

VoorKwaliteit kan u adviseren op gebied van een doeltreffend kwaliteitsmanagementsysteem, maar ook als interim kwaliteitsmanager ondersteunen in het implementeren ervan. Heeft u al een systeem, dan kunt u deze laten toetsen op doeltreffendheid en geschiktheid.

Projectmanagement 
Project

Een project succesvol te laten verlopen kan een uitdaging zijn. Iemand die het project bewaakt en begeleidt en goede communicatie is cruciaal voor het verloop van het project.

​

Een projectplan gaat in eerste instantie om de inhoud, dat betekent dat er helder verwoord moet zijn wat het verwachtte resultaat zal zijn. Wanneer is het project afgerond en wanneer is de opdrachtgever tevreden?

 

Andere belangrijke aspecten zijn de afbakening van grenzen aan het project en welke partijen zijn erbij betrokken. Vervolgens gaat het plan dieper in op de uitvoering. Welke fasering wordt er gevolgd en welke producten of diensten worden er per fase opgeleverd.

​

Essentieel binnen het projectmanagement gaat over de beheersing van het project. Hierbij draait het om budget, betrokken medewerkers en  verantwoordelijkheden, kwaliteitseisen, planning en het nakomen van afspraken.

 

Voor het begeleiden van het project in de verschillende fasen vanaf het opstellen van het projectplan tot en met de afronding  is VoorKwaliteit uw partner die projectmanagement voor haar rekening neemt.

office supplies
Audits
Audits
Image by John Schnobrich

Interne audits worden voor u gepland en verzorgd: Hier wordt nagegaan of uw kwaliteitsmanagement doeltreffend en geschikt voor uw organisatie.

 

U kunt er ook voor kiezen om procesaudits uit te laten voeren: verlopen processen zoals deze beschreven zijn en de stappen noodzakelijk en doeltreffend.

bottom of page